تحولات در زندگی کاری

5 سوالی که برای شروع شغل جدید، باید از خودتان بپرسید

تاریخ انتشار مقاله 2019-04-09 تاریخ انتشار در سایت 1398/02/02

اقداماتی که طی چند ماه اول یک شغل جدید انجام می‌دهید، تأثیر زیادی بر موفقیت یا شکست شما می‌گذارند. یک انرژی مثبت اولیه بسازید و این انرژی شمارا هدایت خواهد کرد. اگرچند اشتباه اولیه انجام دهید تا زمانی که این شغل را دارا هستید دچار مشکل خواهید شد.

بزرگ‌ترین چالشی که رهبران در این بازه زمانی با آن مواجه هستند، متمرکز بودن بر انجام کارهای صحیح است. شما قسمت کوچکی از یک مجموعه بزرگ هستید و سعی می‌کنید که در آنجا جا بیفتید و بفهمید که چگونه می‌توانید شروع به تأثیرگذاری بکنید. بسیار متداول است که بیش‌ازحد وقت بگذارید یا وقت خود را تلف کنید؛ بنابراین داشتن چند سؤال که شمارا راهنمایی کند، یاری کننده است.

در اینجا به پنج مورد مهم برای پرسیدن اشاره‌شده است و باید آن را به‌صورت مرتب از خود پرسید:

چطور ارزش ایجاد کنم؟

این مهم‌ترین پرسشی است که باید از خود بپرسید. چرا شما در این نقش قرارگرفته‌اید؟ سهام‌داران کلیدی از شما انتظار دارند که به چه چیزی و در چه بازه زمانی، دست‌یابید؟ پیشرفت شما چگونه ارزیابی خواهد شد؟ درحالی‌که به دنبال پاسخ به این سؤالات هستید، ممکن است که پاسخ واقعی آن‌ها، با چیزی که هنگام استخدام به شما گفته‌شده است، متفاوت باشد. همچنین ممکن است که با پیشرفت و یادگیری بیشتر شما، جواب این سؤال نیز تغییر یابد. به خاطر داشته باشید که شما به‌جز مدیر خود، احتمالاً ذینفعان مختلفی برای راضی کردن دارید و ممکن است که آن‌ها دیدگاه‌های متفاوتی ازآنچه "موفقیت" را تشکیل می‌دهد، داشته باشند. لازم است که مجموعه انتظارات را درک کنید تا بتوانید آن‌ها را در بالاترین حد ممکن پاسخ دهید.

چگونه انتظار می‌رود که رفتار کنم؟

به‌جز حالتی که شما برای تغییر فرهنگ سازمان جدید خود استخدام‌شده باشید، شما باید تلاش کنید که مهم‌ترین هنجارهای رفتاری را درک و آن را بپذیرید. به فرهنگ به‌عنوان یک سیستم ایمنی بدن سازمان نگاه کنید. فرهنگ به خاطر جلوگیری از تفکر غلط و رفتار اشتباه در مواجه با ارگانیسم اجتماعی وجود دارد. به نظر می‌رسد که ((متعلق نبودن به اینجا)) منجر به انزوا و درنهایت جدایی شود. همان‌طور که در حال درک هنجارهای کلیدی هستید، به یاد داشته باشید که ممکن است که هنجارها در میان سازمان‌ها، متفاوت باشد. همچنین ممکن است که هنجارها به سطح کارکردی شما نیز بستگی داشته باشند: ممکن است که موفقیت پس از ارتقا در یک شغل، معیاری اساسی نداشته باشد.

حمایت چه کسی حیاتی است؟

موفقیت شما احتمالاً وابسته به افرادی است که شما هیچ تسلطی نسبت به آن‌ها ندارید؛ بنابراین شما نیاز به ایجاد اتحاد دارید. نقطه آغاز برای انجام این کار، شناخت منظر سیاسی سازمان جدید شما و یادگیری آن است. چه کسی قدرت و نفوذ دارد؟ پشتیبانی چه کسانی اهمیتی دارد و چرا؟ با تکیه‌بر این دیدگاه، چگونه می‌توانید حمایت این افراد را از خود تضمین کنید. معمولاً این پروسه، بیشتر از پروسه ایجاد روابط به طول می‌کشد. شما باید آنچه دیگران در تلاش برای انجام هستند و اینکه شما چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کند را درک کنید. عمل متقابل، قوی‌ترین پایه برای ایجاد یک اتحاد و به دست آوردن یک متحد جدید است.

چگونه می‌توانم به چند پیروزی سریع دست‌یابم؟

رهبران در هنگام تغییر، به افرادی که چند موفقیت سریع دست‌یافته‌اند، توجه بیشتری می‌کنند. بهبودهای کوچک و سریع یک حس خوب را به وجود می‌آورند. به‌خوبی کارکنید، اعتبار خود را بسازید، یادگیری خود را سرعت ببخشید و این‌گونه حق ایجاد تغییرات بزرگ‌تر در سازمان را به دست می‌آورید؛ بنابراین، شما نیاز به شناسایی راه‌های امیدوارکننده برای ایجاد یک تأثیر سریع و مثبت و سپس سازمان‌دهی برای انجام این کار در بالاترین سطح کارایی و تأثیر، دارید.

برای پیشرفت در این نقش، چه مهارت‌هایی را باید بهبود ببخشم؟

همان‌طور که مارشال گلد اسمیت[1]، مربی مشهور مدیریت اجرایی گفته است: آنچه شمارا به اینجا رسانده است (مهارت‌ها و دانش به دست آورده شده)، شمارا به آنجا نخواهد برد (باعث پیشرفت بیشتر شما نخواهد شد). مهارت‌ها و توانایی‌هایی که شمارا به این نقطه از زندگی حرفه‌ای شما رسانده است، ممکن است در شغل جدید شما موردنیاز نباشد و خیلی متداول است که به دام این آسودگی خاطر بیفتید. راه جدیدی برای رسیدن به بالاترین حد تأثیر در نقش خود پیدا کن و احتمالاً در این مسیر نیاز به پیشرفت شخصی نیز خواهید داشت. این گفته به معنای آن نیست که شما نمی‌توانید بلافاصله شروع خوبی داشته باشید، بلکه درک می‌کنید که چه ویژگی‌های جدیدی را برای پیشرفت در این نقش، بهبود بخشید. عدم درک این نکته ضروری، پتانسیل پیشرفت را در زندگی حرفه‌ای آینده شمارا کاهش می‌دهد.

در صورت شروع یک نقش جدید، از خودتان این پنج سؤال را بپرسید و به‌طور منظم آن‌ها را تکرار کنید.

آخر هر هفته،30 دقیقه از زمان خود را برای پاسخ دادن به این سؤالات و نشان دادن عکس‌العمل به آن‌ها اختصاص دهید. حتی اگر پاسخ سؤالات روشن نیست یا دچار تغییر شده است، بازهم آن را انجام دهید. انجام این کار، به شما این امکان را می‌دهد تا در هنگام تحول و تغییر در مسیر صحیح باقی بمانید.

 

[1] Marshall Goldsmith

خلاصه مقاله

اقداماتی که در طول چند ماه اول در یک شغل جدید انجام می‌دهید، تأثیر زیادی بر موفقیت یا شکست شما می‌گذارند. بزرگ‌ترین چالشی که رهبران در این بازه زمانی با آن مواجه هستند، متمرکز بودن بر روی انجام کارهای صحیح است؛ بنابراین، به وجود آوردن مجموعه‌ای از سؤالات باهدف راهنمایی، به شما در این راه کمک می‌کند. در اینجا به پنج مورد مهم برای پاسخ پرسیدن اشاره‌شده است و باید آن را به‌صورت دائمی از خود پرسید: چگونه می‌توانم ارزش ایجاد کنم؟ چگونه از من انتظار می‌رود که رفتار کنم؟ حمایت چه کسانی حیاتی است؟ برای پیشرفت در این نقش، به چه مهارت‌هایی نیاز دارم؟ 30 دقیقه از زمان خود را در انتهای هر هفته، برای پرسیدن این سؤالات و یافتن پاسخ مناسب اختصاص دهید. حتی اگر پاسخ سؤالات روشن نیست یا در طول زمان دچار تغییر شده است، بازهم این عمل را انجام دهید.

موضوع این مقاله در مورد تحولات در زندگی کاری است

مقالات مرتبط

پژوهش: وقتی‌که اخراج شدن برای مسیر کاری شما خوب است

تحولات در زندگی کاری مقالات سایت هاروارد بیزینس ریویو
  • نویسنده
  • النا لیتکانیا بوتلو، بی جی راست و کیم روسنکتر پاول

لطفا وارد پنل کاربری خود شوید :

پوشه مورد نظر را انتخاب نمایید:

افزودن پوشه جدید
اجرای عملیات